Drammen Golfklubb

Om Drammen Golfklubb

Drammen Golfklubb ble stiftet 17. april 1989 på initiativ fra banens grunneiere og ivrige golfentusiaster i lokalområdet. Beliggende i naturskjønne Skoger, én mil syd for Drammen, fremstår banen i dag som en meget attraktiv 18-hulls PAR-71 bane på 5800 m. Banen er variert og kupert, og den byr på morsomme utfordringer for utøvere på alle nivåer.

Målsetting
Drammen Golfklubb arbeider for å tilby medlemmer, gjestespillere og samarbeidspartnere et positivt, sosialt og sportslig miljø på et attraktivt og veldrevet golfanlegg.

Antall medlemmer
Drammen Golfklubb har i dag 1550 medlemmer. Drammen Golfklubb kan tilby atraktive medlemskap som er tilpasset spillerens behov.

Om juniorvirksomhet
Drammen Golfklubb har gjennom flere tiår vært med på å bringe frem noen av Norges beste spillere og har også i dag spillere på høyt nivå internasjonalt. Det er fokus på rekruttering og systematisering av treningstilbud. Klubben anser utvikling av unge spillere som et viktig suksesskriterium for klubbens fremtid og attraktivitet.

Medlemsaktiviteter
Drammen Golfklubb arrangerer kurs og gruppetreninger gjennom hele sesongen. Mange medlemer som er aktive i sine respektive komiteer, dame, junior, herre, senior og turnering. Det finnes et tilbud til en var smak.

Drammen Golfklubb er stolt av sitt omdømme som en hyggelig og sosialt åpen klubb der både nye og gamle medlemmer trives. Klubbens gode miljø er summen av all aktivitet som utspiller seg både på og utenfor banen.